سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای بندگان خدا، برادر باشید ! مسلمان، برادرمسلمان است، به او ستم نمی کند، او را وا نمی گذارد و او راتحقیر نمی کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
شهید عطاءالله مرتضی پور

خبرگزاری فارس : نشریه اکونومیست طی تحلیلی به بررسی وضعیت سیستم بانکی آمریکا پرداخت و نوشت، سیستم بانکی آمریکا به این مساله عادت کرده است که در زمان روبرو شدن با بحران و چالشهای اقتصادی، دست نیاز به سوی منابع مالی دولتی دراز کند.


به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه اکونومیست در این گزارش تصریح کرد: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اخیرا بانکداران وال استریت را به گربه های چاقی توصیف کرد و گفت ، دولت آمریکا دیگر حاضر نیست کمکهای بی قید و شرط خود را در اختیار بانکداران وال استریت این گربه های چاق قرار دهد .
دولت اوباما 14 ژانویه از طرح جدید خود برای اعمال مالیات جدید بر موسسات مالی و بانکهای وال استریت خبر داد تا بخشی از کمکهای مالی ارائه شده به این بخش را باز پس گیرد . این منابع در واقع منابع مالی مالیات دهندگان آمریکایی بوده است . این طرح جدید شامل 50 بانک و شرکت بیمه با دارایی بیش از 50 میلیارد دلار خواهد شد .
به نظر می رسد بانکهای سرمایه گذاری مثل گلدمن ساش و موگران استنلی به مراتب بیشتر از بانکهای تجاری از این طرح متضرر خواهند شد . اجرای این طرح حداقل ده سال طول خواهد کشید و دولت آمریکا قصد دارد با اجرای آن کلیه منابع هزینه شده در چارچوب طرح تارپ را بازگرداند .
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در این باره گفت ، سیستم بانکی آمریکا به مالیات دهندگان این کشور بدهکار است و باید بدهی خود را پرداخت کند . دولت آمریکا با اجرای این طرح کلیه منابع مالی اختصاص داده شده به موسسات مالی و بانکهای وال استریت را باز پس خواهد گرفت . این در حالی است که طرح نجات دولت آمریکا برای خروج سیستم بانکی این کشور از بحران با نارضایتی مردم این کشور روبرو شده است .
بر اساس نظرسنجی موسسه بلومبرگ نشنال در ماه دسامبر 2009 بیش از 64 درصد مردم آمریکا اجرای طرح نجات سیستم بانکی را یک اشتباه بزرگ ارزیابی کردند . دولتمردان آمریکایی باید به فکر پاسخ قانع کننده ای برای افکار عمومی آمریکا باشند .
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سیستم بانکی آمریکا هزینه های خود در زمان بحران مالی را بر مشتریان و مردم آمریکا تحمیل می کنند و تنها به فکر تامین منافع خود هستند . بسیاری از بانکهای بزرگ آمریکایی بدون توجه به وقوع بحران مالی در این کشور همچنان به پرداخت پاداش های سنگین به مدیران خود ادامه می دهند .
بانکهای سرمایه گذاری در آمریکا معمولا نیمی از سود خود را به کارمندان و مدیران ارشد اختصاص می دهند ولی این رقم امسال به 40 درصد خواهد رسید . به نظر می رسد رفتار غیر مسئولانه بانکداران آمریکایی در بحران اخیر موجب کاهش شدید میزان اعتبار و محبوبیت بانکهای آمریکایی و موسسات مالی این کشور در نزد افکار عمومی شده است .
این مساله موجب شده تا حساسیتهای زیادی در بین مردم آمریکا و مقامهای ارشد این کشور در خصوص نحوه کمکهای مالی پرداخت شده از سوی دولت به بانکهای بزرگ ایجاد شود به طوری که آندریو کومو دادستان کل نیویورک طی سخنانی خواستار ارائه اطلاعات دقیق و شفاف در خصوص نحوه پرداخت کمکهای مالی به بانکهای بزرگ این کشور شد .
کمیسیون ویژه تحقیق بحران مالی آمریکا نیز چهار رییس بانکهای بزرگ آمریکا را برای ادای توضیحات در خصوص بحران مالی به این کمیسیون دعوت کرده است.



  • کلمات کلیدی : اخبار
  • سید بهزاد طاهری ::: سه شنبه 88/10/29::: ساعت 2:32 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 7
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :8263

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    شهید عطاءالله مرتضی پور

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<