سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شایسته است که دانش انسان بر گفتارش افزون و خردش بر زبانش چیره باشد . [امام علی علیه السلام]
شهید عطاءالله مرتضی پور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرد: ارتش آمریکا و انگلیس باید پاسخگوی مواد مخدر کشف شده در استان هلمند افغانستان باشند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس سردار علیرضا حسین آبادی امروز در حاشیه دیدار با رئیس سازمان ملی مبارزه با مواد مخدر اندونزی در جمع خبرنگاران گفت: طی یکماه گذشته ارتش آمریکا و نیروهای ناتو عملیاتی را در استان هلمند برگزار کردند که تا این لحظه هیچ خبری از کشف مواد مخدر، لابراتوار و دستگیری قاچاقچیان بین‌المللی مخابره نشده است.
وی اظهار داشت:استان هلمند 50 درصد مواد مخدر افغانستان را تولید می‌کند و بیشترین دپوهای مواد مخدر و لابراتوارهای تولید هروئین در این استان قرار دارد اما ارتش آمریکا و نیروهای ناتو هیچ‌گونه گزارشی را در خصوص این مواد گزارش نکرده‌اند.
سردار حسین‌آبادی گفت: ارتش آمریکا باید به 2 سوال اساسی پاسخ دهد یکی ناکارآمدی این کشور در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کاهش تولید آن در این کشور و دومی عدم موفقیت آمریکا و انگلیس در عملیات اخیر و گزارش ندادن درباره مواد مخدر در این استان است.
رئیس پلیس مواد مخدر افزود: این عملیات می‌تواند حرکت سیاسی باشد زیرا در آستانه برگزاری اجلاس جهانی مواد مخدر در تاریخ 17 اسفند است. آمریکا و انگلستان مسئولیت خود را در قبال مواد مخدر در افغانستان انجام نداده است و باید پاسخگوی جامعه جهانی باشد.
وی اظهار داشت: ارتش آمریکا و انگلیس باید صریحا اعلام کنند که چه میزان کشفیات مواد مخدر قاچاقچیان بین‌المللی و لابراتوار کشف کرده‌اند.
سردار حسین آبادی گفت: شاید این انبارها و لابراتوارها به تصرف آمریکایی‌ها درآمده و قصد دارند آن را به مافیای مواد مخدر بدهند.
این مقام پلیس گفت: سازمان ملل اعلام کرده 12 هزار تن مواد مخدر در افغانستان انبار شده است. چه مقدار از این مواد در استان هلمند کشف شده و چرا هیچ اثری از این مواد مشاهده نمی‌شود.

* حمل 5 گرم مواد مخدر در اندونزی حکم اعدام دارد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اعلام کرد: طبق قانونی که از آبان سال جاری در کشور اندونزی به تصویب رسیده به همراه داشتن 5 گرم مواد مخدر توسط اتباع خارجه در این کشور حکم اعدام یا حبس ابد دارد.
وی اظهار داشت: 42 نفر از اتباع ایرانی طی چند ماه گذشته در اندونزی به جرم مواد مخدر دستگیر شده‌اند که پرونده آنان در مرحله رسیدگی است. کلیه کسانی که دستگیر شدند افراد فریب‌خورده توسط قاچاقچیان هستند که با وعده و وعید و تطمیع قصد قاچاق مواد مخدر به این کشور را داشته‌اند.
سردار حسین آبادی افزود: در دیدار با طرف اندونزیایی این موارد مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای نیز به امضای طرفین رسید.
این مقام ناجا اعلام کرد: طبق این تفاهم‌نامه روزانه تبادل اطلاعات درباره فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر خواهیم داشت.
سردار حسین‌آبادی گفت: طبق این تفاهمنامه قرار است به پلیس اندونزی در زمینه مبارزه با مواد مخدر آموزش دهیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق دستور فرمانده ناجا قرار است با کشورهای مالزی و تایلند نیز تفاهمنامه‌ای را امضا و جلساتی را برگزار کنیم.
سردار حسین‌آبادی گفت: برخی از مواد مخدر صنعتی از اروپا به ایران می‌آید و بخشی نیز در آشپزخانه‌های داخل کشور تولید می‌شود.70 درصد مواد مخدر صنعتی از اروپا وارد ایران می‌شود.
وی اظهار داشت: طی این مدت سه جلسه با رئیس سازمان ملی مبارزه با مواد مخدر اندونزی و 9 ژنرال همراه وی داشته‌ایم.



  • کلمات کلیدی : اخبار
  • سید بهزاد طاهری ::: سه شنبه 88/12/4::: ساعت 6:7 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :8262

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    شهید عطاءالله مرتضی پور

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<