سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، تو را به آنچه خدایت بدان فرمان داده راهنمایی می کند و زهد، راه ترا به سوی آن آسان می گرداند . [امام علی علیه السلام]
شهید عطاءالله مرتضی پور
خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه غرب فرصت زیادی برای تبادل سوخت ندارد، تصریح کرد: اگر غرب زودتر وارد تعامل سوخت نشود، ما خود غنی‌سازی 20 درصد را آغاز خواهیم کرد.


«علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری مبنی بر دستیابی ایران به غنی‌سازی لیزری گفت: آقای رئیس جمهور توانایی‌هایی که لیزر در عرصه صنعتی و در سایر میدان‌های علمی دارد را شرح ‌دادند، به طور مثال ایشان کاربرد لیزر در پزشکی، کاربرد لیزر در صنعت، کاربرد لیزر در مسائل دفاعی و مسائلی از این دست را تشریح کردند و گفتند که لیزر توانایی غنی سازی را هم دارد یعنی از طریق لیزر هم می‌توان غنی سازی انجام داد نه اینکه ما می‌خواهیم از طریق لیزر غنی‌سازی انجام دهیم.
وی تاکید کرد: آقای احمدی نژاد بیان کردند که هر چند این توانایی بالقوه است ولی ما به این عرصه وارد نمی‌شویم و این بسیار حائز اهمیت است.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره دستور آغاز تولید سوخت 20 درصد نیز گفت: رئیس جمهور در مورد غنی سازی 20 درصد به ما آماده‌باش دادند به این مفهوم که ما فرصت زیادی برای تبادل سوخت نداریم و اگر آنها زودتر وارد این تعامل سوخت نشوند ما باید خود برای غنی‌سازی 20 درصد این آمادگی را داشته باشیم.
صالحی اضافه کرد: در حال حاضر پیام‌هایی به ما رسیده و صحبت‌هایی می‌شود که احتمالا این آمادگی برای تبادل سوخت وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه عاملی سیاسی در تبادل سوخت دخیل است، گفت: تبادل سوخت به این مفهوم نیست که ما توانایی تولید سوخت در داخل را نداریم ولی ما خواستیم این حالت تقابل را به تعامل تبدیل کنیم تا یک راه برون رفت آبرومندانهای برای آنها ایجاد شود چون آنها می‌خواستند از این قضیه رها شوند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد فرمودند که فرصت زیاد نیست و اگر آنها آمادگی دارند، تبادل سوخت را بدون شرط و شروط اضافی انجام دهند و بر این اساس نیز به سازمان انرژی اتمی برای تامین سوخت رآکتور تهران آماده باش دادند.
وی با تاکید بر اینکه بحث تبادل سوخت همچنان در جای خود پابرجاست، افزود:‌ یک خوشبینی در مذاکرات به وجود آمده است چرا که یکسری از کشورها پیشنهادهای معقولی را می‌دهند ولی فرصت زیاد نیست و اگر آنها بخواهند پیشنهادات را با یکسری پیش شرط‌هایی همراه کنند که معقول نباشد، ما وارد این عرصه می‌شویم.
صالحی با بیان اینکه پیشنهادات مذکور به مرحله اجرایی نرسیده است، گفت: تعدادی از کشورهای آسیایی و اروپایی نظراتی داده‌اند که در حال بررسی آن هستیم.


  • کلمات کلیدی : اخبار
  • سید بهزاد طاهری ::: یکشنبه 88/11/18::: ساعت 4:31 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 9
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :8265

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    شهید عطاءالله مرتضی پور

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<